Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за печката на автомобила

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Прост генератор на импулси. Примерно мултивибратор. Може да се ползва и готово реле за мигачи (електронно), като се изведе потенциометър с който да се регулира честотата на импулсите.
    Управлението на помпата е лесно да се направи. Малко по-сложно е така да се направи управлението на горелката, че да следи пламъка, респективно да регулира горенето, да следи температурата на антифриза........Изобщо да се направи със същата функционалност като фабричното.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #92
      Колеги ето докъде стигнах с моят проект по управлението на печката
      http://www.youtube.com/watch?v=Qyjoy...ature=youtu.be
      има още малко за доизмисляне примерно ми се струва че много бърси са импулсите на помпичката и похарчва повечко нафта от необходимито за 10-тина минути около 150 грама изгори . Остава само да я монтирам и да прекарам кабелите където трябва
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

      Comment


      • #93
        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

        Comment


        • #94
          Около литър на час, по груба преценка е нормално. До голяма степен определящо е това дали нафтата изгаря добре (да не пуши).
          Добре е да помислиш за някакви защити - от изгасване на пламъка и от прегряване.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #95
            При този режим на работа изобщо не пушеше прегряване според мен няма как да се появи щом антифриза си циркулира през нея по скоро ще си следя температурата на таблото при 70 градуса ще я спирам. Пламъкът дори да изгасне няма какво да се обърка просто няма да работи. А и долу горе си изградих някяква представа за паленето и в каква последователност. Вентилаторът го направих на две степени, но така като гледам бавната може и да отпадне
            Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

            Comment


            • #96
              Продължавам да твърдя, че двете защити, за които говорих по-горе са важни и е добре да ги има.

              Ако угасне пламъкът а помпата продължава да подава гориво, не е добре защото ще се накваси горивната камера, в резултат на това последващото палене ще е затруднено, ще има излишен разход на гориво а и може да стане дори пожар.

              Ако по някаква причина спре да циркулира течност, това ще доведе до прегряване и вероятно увреждане на самата горелка, а така също отново опасност от пожар.

              Не случайно тези 2 защити са заложени във фабричното управление.

              Всеки, който е ползвал някакъв вид нафтова горелка знае, че няма фабрична горелка без система за следене на пламъка.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #97
                За прегряването може да си ползва оригиналният датчик на печката, който да спира подаването на гориво. Виж с "пламаковият" датчик, нещата са малко по-брадати.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                  За прегряването може да си ползва оригиналният датчик на печката, който да спира подаването на гориво. Виж с "пламаковият" датчик, нещата са малко по-брадати.
                  По всяка вероятност ги има и двата датчика. Просто трябва да се ползват с ново управление, щом старото се е предало.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    По всяка вероятност ги има и двата датчика. Просто трябва да се ползват с ново управление, щом старото се е предало.
                    Вероятно е така, но отдавна не съм се занимавал с това и не се сещам как беше реализиран пламаковия контрол.
                    Между другото сега гледах клипчето и трябва да кажа на колегата, че или трябва да намали горивото или да вдигне оборотите на вентилатора, тоест да обедни сместа.
                    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                    Comment


                    • В повечето нафтови горелки запалването става на електродъгов способ а за следенето на пламъка се ползва фоточувствителен елемент, който се влияе от светлината на пламъка.
                      В конкретния случай Webasto ползват нагревател за запалване и впоследствие същият нагревател се ползва като термо-резистор за следене на пламъка. Управлението извършва въпросната комутация няколко секунди след като нагревателят е служел като запалка, мери съпротивлението му и ако то е под някаква стойност, отново го ползва като запалка. След няколко неуспешни опита (не помня колко) спира помпата.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        В повечето нафтови горелки запалването става на електродъгов способ а за следенето на пламъка се ползва фоточувствителен елемент, който се влияе от светлината на пламъка.
                        В конкретния случай Webasto ползват нагревател за запалване и впоследствие същият нагревател се ползва като термо-резистор за следене на пламъка. Управлението извършва въпросната комутация няколко секунди след като нагревателят е служел като запалка, мери съпротивлението му и ако то е под някаква стойност, отново го ползва като запалка. След няколко неуспешни опита (не помня колко) спира помпата.
                        Комай ще е по-лесно да монтира някъде фоторезистор, отколното да го направи по съпротивлението на свещта.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                          Комай ще е по-лесно да монтира някъде фоторезистор, отколното да го направи по съпротивлението на свещта.
                          Определено ще е по-лесно, но най вероятно са го направили така поради малкия размер на горивната камера. Ако се ползва такъв елемент, то той би трябвало да е извън камерата и да "гледа" през прозорче.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Определено ще е по-лесно, но най вероятно са го направили така поради малкия размер на горивната камера. Ако се ползва такъв елемент, то той би трябвало да е извън камерата и да "гледа" през прозорче.
                            Мисля че има чалъм да се сбута до отворите за въздуха, но когато го държиш в ръце е по-лесно да го измислиш.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • за защита срещу прегряване на антифриза може да се използва някой от следните термостати като той прекъсва основното захранване
                              http://vikiwat.com/termozaschita-bim...m2-l-50mm.html

                              http://vikiwat.com/termostat-bimetal...-avtopera.html

                              дори ми се струва по-удачно използването на такъв за 60 градуса.

                              втората защита срещу изгасване може да се изпълни с термодвойка
                              http://vikiwat.com/product/18797/ter...hina-50mm.html
                              прост компаратор следи температурата на изгорелите газове и ако тя е по-ниска от Х, подава захранване към свещта като в същото време дава звуков сигнал че печката се опитва да стартира. при достигане на температурата Х отпада и захранването към свещта.
                              така има 2 защити и системата е автоматизирана.

                              помпата трябва да се управлява с промяна широчината на импулсите ШИМ , а не промяна на честотата. примерно с 555.

                              другия вариант е да намериш някой да ти програмира един контролер и системата да стане като и със същата функционалност на оригиналната и дори по-добра.
                              точка

                              Comment


                              • За стартирането може да се ползва и оригиналният датчик който сработва при температура под 5 градуса и подава напрежение от алтернатора. Но за да стане напълно автоматична ще трябват и релета за време кое след кое трябва да влючва и става много сложно. А идеята ми беше наистина да е максимално опростено и с минимално вложени средства
                                Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                                Comment

                                Working...
                                X